El portaveu Carles Andrés proposa la rehabilitació com alberg de l’antic CEIP Mariano Benlliure i la creació d’una Xarxa Municipal de Voluntariat.

CpA. Aldaia, 10-setembre-2015.

Compromís per Aldaia presenta una moció, per a la seua aprovació al proper plenari de l’ajuntament, en què demana inscriure la població d’Aldaia en les xarxes de municipis d’acollida de refugiats que es creen o que ja s’hagen creat a nivell comarcal, de país, estatal o europeu.

Així mateix, sol·licita posar a disposició del Govern Central (tot atenent a un repartiment equitatiu i proporcionat al municipi d’Aldaia) algunes places públiques de reassentament de refugiats.

La Coalició valencianista avança, com a proposta pràctica, rehabilitar i condicionar de manera urgent i parcial l’antic Col·legi Públic Mariano Benlliure perquè albergue temporalment refugiats, a l’espera de convertir l’edifici en alberg municipal, entre d’altres usos possibles o prevists. Una altra opció a tindre en compte consisteix en habilitar Cal Tio Carmelo com a alternativa d’allotjament temporal a l’antic CEIP Mariano Benlliure.

Com a mesures complementàries, Compromís per Aldaia insta l’ajuntament a promoure la creació d’una Xarxa Municipal de Voluntariat a fi d’ajudar i atendre els refugiats, i canalitzar així la solidaritat ciutadana que està sorgint espontàniament davant aquests fets tan greus.

Finalment, i a més llarg termini, Compromís per Aldaia vol que es reserve per al futur una partida pressupostària per tal d’atendre situacions d’emergència com l’actual i instar les altres administracions a fer el mateix.