El passat 30 d’octubre, el Ple Municipal d’Aldaia portava a debat la proposta de dedicar el nom del parc infantil ubicat a la plaça d’Europa al professor Francesc Aledón Vicente, que va faltar l’any passat, i que és recordat al poble per la seua incansable labor com a professor al col·legi públic “Platero y yo”.

Des de Compromís per Aldaia ens sumem a l’homenatge a aquesta figura i manifestem, tal com el nostre portaveu Lluís Albert Granell va fer durant el Ple, els següents extrems:

-La grandesa del mestre Aledón no cap en cap placa d’homenatge. La seua decidida labor pedagògica i docent ha de servir de guia per futurs professionals d’aquest àmbit.

-Agraïm tota mostra de suport i reconeixement al mestre Aledón; per això, vam votar a favor de la proposta que un parc infantil duga el seu nom.

-Denunciem la intervenció del grup del Partit Popular durant el Ple, que va justificar el rebuig a la proposta acusant el professor d’unes idees polítiques antidemocràtiques i intolerants. En aquest sentit, volem manifestar que és absolutament desproporcionat fer referència a les relacions que Aledón mantenia amb associacions cíviques, culturals o polítiques, sempre de caire democràtic, quan del que es tracta és de posar en valor la seua feina docent al servei d’Aldaia.

*El vídeo mostra el nostre particular homenatge a Aledón i la crítica a la intervenció del Partit Popular